Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden / Versie 1
(22-11-2024)


Trainings-, begeleidings- en bemiddelingsbureau Tippit wil kwaliteit leveren. We houden ons daarom aan de eisen van zorgvuldigheid, rechtszekerheid, redelijkheid, betrouwbaarheid en kenbaarheid. In onderstaande concretiseren wij deze beginselen. 

Artikel 1   Definities

1.1          Tippit

Tippit verzorgt trainingen, begeleiding van teams/organisaties en bemiddeling op maat in opdracht van haar opdrachtgevers. Tippit staat ingeschreven bij de kamer van Koophandel onder nummer 71054774.

 1.2         Opdrachtgever

De persoon of organisatie die aan Tippit opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden alsmede degene aan wie Tippit een aanbod tot het verrichten van werkzaamheden heeft gedaan. 

1.3          Diensten
Onder diensten verstaan wij: trainingen, workshops, intervisie, coaching, team- of organisatiebegeleiding, bemiddeling, mediation en deskundigheidsbevordering.

1.3          Overmacht:

De onmogelijkheid voor Tippit of opdrachtgever om aan de overeengekomen verplichtingen te voldoen ten gevolge van een omstandigheid die buiten de invloedssfeer van Tippit of opdrachtgever valt.

1.4          Klachten:
Alle grieven van opdrachtgever met betrekking tot uitvoering van de opdracht door Tippit.

Artikel 2   Toepassing

 2.1         Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten, die Tippit met opdrachtgevers deelt aangaande het leveren van diensten in de ruimste zin van het woord.

 2.2         Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij uitdrukkelijk en schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. 

 2.3         Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

Artikel 3   Opdracht/ offertes

3.1          Tippit verbindt zich ten behoeve van de opdrachtgever tot het verrichten van diensten, zoals weergegeven in het aanbod of de offerte opgesteld door Tippit. Vorm en inhoud van deze diensten zullen in onderling overleg worden vastgesteld en aan de hand van de ontwikkelingen zo nodig worden bijgesteld. 

3.2          Naar aanleiding van een verzoek van opdrachtgever tot het verzorgen van een dienst, stuurt Tippit een offerte aan opdrachtgever met de geldigheid van 1 maand, tenzij de offerte anders vermeldt. De overeenkomst tussen Tippit en opdrachtgever komt tot stand doordat beide partijen de offerte ondertekenen. 

 3.3         Indien Tippit en opdrachtgever gebruik maken van een door beide partijen ondertekende raamovereenkomst die van toepassing wordt geacht op alle huidige en toekomstige opdrachten die opdrachtgever verstrekt aan Tippit, geldt een bevestiging per e-mail als opdrachtbevestiging van afzonderlijke opdrachten. Alle artikelen van de raamovereenkomst zijn daarbij van kracht, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 4    Betaling

 4.1         Tippit zendt opdrachtgever een factuur voor de betreffende dienst. Opdrachtgever is verplicht deze binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum te voldoen, zonder opschorting of verrekening wegens (veronderstelde) tekortkoming door Tippit, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

4.2          Indien de opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Tippit is vanaf de vervaldatum van de factuur gerechtigd wettelijke rente in rekening te brengen. Eventuele gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten die Tippit redelijkerwijs dient te maken om de vordering en eventuele rente te kunnen incasseren, worden verhaald op de opdrachtgever. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15 % van het door de opdrachtgever verschuldigde bedrag, met een minimum van 200 euro.

4.3          Annulering van de dienst door de opdrachtgever is zonder enige consequenties mogelijk tot 30 kalenderdagen voor aanvang van de vastgestelde (start)datum. Bij annulering tussen 7 en 30 kalenderdagen voor aanvang wordt 50% van de genoemde kosten in rekening gebracht, bij annulering binnen 7 kalenderdagen voor aanvang wordt 100% van de genoemde kosten in rekening gebracht.
Alle kosten, die gemaakt zijn m.b.t. de ontwikkeling en de materialen voor het maatwerk dienststraject voor opdrachtgever dienen volledig te worden vergoed in het geval van een totale annulering. 

4.4          Noodzakelijke terugbetaling vindt plaats binnen een termijn van 21 dagen.

4.5          Vervanging van een verhinderde deelnemer is voor aanvang van de betreffende dienst uiteraard toegestaan.

4.6          Indien de dienst in geval van overmacht aan de kant van Tippit niet verzorgd kan worden op de vastgestelde datum, wordt in onderling overleg een nieuwe datum vastgesteld. Alle overige afspraken blijven daarbij van kracht. Tippit kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade en kosten die met de datumwijziging gemoeid zijn.

 4.7         Indien Tippit bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is Tippit gerechtigd dat gedeelte afzonderlijk te factureren en is opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract.

 Artikel 5    Wijziging, opschorting en ontbinding

5.1          Indien in de acceptatie van een offerte voorbehoudingen of wijzigingen ten opzichte van de offerte worden aangebracht, komt de overeenkomst pas tot stand indien Tippit schriftelijk bericht geeft met deze afwijkingen van de offerte in te stemmen.

 5.2         Behoudens in de gevallen waarin deze voorwaarden voorzien, is een opdrachtgever nimmer gerechtigd een eenmaal gesloten overeenkomst te annuleren, tenzij Tippit met deze annulering instemt. 

 5.3         Indien de dienst in geval van overmacht aan de kant van Tippit niet verzorgd kan worden op de vastgestelde datum, wordt in onderling overleg een nieuwe datum vastgesteld. Alle overige afspraken blijven daarbij van kracht. Tippit kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade en kosten die met de datumwijziging gemoeid zijn. Indien door ziekte of enig andere overmachtssituatie Tippit niet in staat is een dienst uit te voeren, dan zal zij in overleg met de opdrachtgever, zoeken naar een kwalitatief gelijkwaardige vervanger uit het partnernetwerk. Alleen als de opdrachtgever daarmee instemt zal deze de vervanging verzorgen. Wanneer er sprake is van individuele inschrijving door deelnemers, zal Tippit in overleg met de deelnemers zoeken naar een passende oplossing.

 5.4         Tippit is gerechtigd, door een enkele schriftelijke mededeling, elke met een opdrachtgever gesloten overeenkomst te ontbinden, indien blijkt dat de opdrachtgever voor de dienst belangrijke informatie heeft achtergehouden: informatie op basis waarvan Tippit indien zij met deze informatie bekend was geweest, de overeenkomst niet, of niet onder dezelfde voorwaarden zou zijn aangegaan of indien achteraf blijkt dat onjuiste informatie door een opdrachtgever werd verstrekt. 

Artikel 6.    Uitvoering, rapportage en garantie 

6.1          Tippit staat ervoor in dat de werkzaamheden op vakbekwame wijze en naar beste inzicht en vermogen zullen worden uitgevoerd.

6.2          De diensten van Tippit worden zowel schriftelijk als mondeling geëvalueerd. Uiteraard zijn deze evaluaties voor de opdrachtgever beschikbaar. Tegelijkertijd vormen zij een belangrijk onderdeel van de interne kwaliteitscontrole van Tippit. In de gehele dienst zitten diverse reflectiemomenten, waardoor tussentijds bijsturen mogelijk is. 

6.3          Daar waar van toepassing levert Tippit binnen 2 weken na het einde van de geleverde dienst een eindrapportage in bij de opdrachtgever. Indien gewenst kan deze mondeling toegelicht en besproken worden

Artikel 7   Materialen en bescheiden 

7.1          Ten behoeve van de uitvoering van de opdracht zal de opdrachtgever in overleg met Tippit materialen en/of bescheiden aan haar ter beschikking stellen. Het eigendomsrecht/copyright op al het cursusmateriaal blijft, tenzij anders bepaald, bij Tippit. 

 7.2         Opdrachtgever mag het intellectueel eigendom uitsluitend vermenigvuldigen of verspreiden voor eigen gebruik na toestemming van Tippit en onder duidelijke bronvermelding.

Artikel 8   Klachtenregeling 

 8.1         Mocht de opdrachtgever of deelnemer een klacht hebben, dan krijgt de opdrachtgever of deelnemer binnen een week, na ontvangst van de klacht, een reactie van Tippit. En binnen ten minste drie weken wordt de klacht behandeld. Mocht de klacht niet binnen deze termijn afgehandeld kunnen worden, zal Tippit de opdrachtgever of deelnemer daarvan in kennis stellen, waarbij het uitstel wordt toegelicht binnen drie weken. Tippit zal tevens een indicatie geven wanneer er wel uitsluitsel gegeven kan worden. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Tippit zal uiteraard allereerst alle moeite doen om samen met de opdrachtgever of deelnemer het probleem op te lossen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan zal de klachtenfunctionaris van Dok-h ingeschakeld worden om te bemiddelen. Tippit zal zich aan de uitspraak van de klachtenfunctionaris verbinden.

 8.2         Klachten kunnen door opdrachtgever/ deelnemer geldend worden gemaakt door deze schriftelijk, onderbouwd en ondertekend te sturen naar info@Tippit.nl.

 8.3  Eventuele consequenties worden zo snel mogelijk afgehandeld. Klachten worden geregistreerd en twee jaar bewaard.  

8.4          Indienen van een klacht kan niet leiden tot opschorting van betalingsverplichting van de opdrachtgever.

 Artikel 9    Vertrouwelijkheid

9.1          Tippit behandelt alle persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens die opdrachtgever of deelnemers verstrekken vertrouwelijk.

 9.2         Tippit staat persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens van opdrachtgever of deelnemers niet af aan derden, wettelijke verplichtingen uitgezonderd.

 9.3         Onder vertrouwelijke informatie wordt niet begrepen informatie die algemeen bekend is of informatie die wordt verkregen, zonder dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de vertrouwelijke informatie.

 9.4         In geval van beëindiging van een overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bedoelde geheimhoudingsplichten in stand. 

Artikel 10  Aansprakelijkheid 

 10.1  Tippit verplicht zich de dienst naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Indien de dienst namens Tippit door een derde wordt verzorgd, aanvaardt Tippit slechts aansprakelijkheid voor die derde voor het handelen of nalaten van die derde tijdens de dienst zelf, met inachtneming van het in dit artikel bepaalde omtrent beperking van aansprakelijkheid van Tippit.

 10.2  Tippit aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van enig handelen of nalaten op grond van de tijdens de dienst gegeven informatie, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Tippit.

 10.3  Buiten de in lid 2 bedoelde gevallen is eventuele aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste het bedrag dat opdrachtgever of deelnemer aan Tippit voor de betreffende opdracht/dienst verschuldigd is.

 10.4  Tippit is nooit aansprakelijk voor indirecte c.q. gevolgschade, zoals bijvoorbeeld gederfde inkomsten.

 10.5      Tippit zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever mogelijkheid heeft om inzake de ontstane schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.